O mnie
Psycholog, pedagog kliniczny, korekcyjno - kompensacyjny. Specjalista w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń neurorozwojowych ze szczególnym uwzględnieniem dysleksji, dyskalkulii, dysortografii, dysgrafii, SLI.
Honorowy członek Polskiego Towarzystwa Dysleksji. https://www.ptd.edu.pl/
Absolwentka Maharishi University of Managment, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Pedagogiki Specjalnej (WSPS).
Psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, analityk behawioralny, socjoterapeuta. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. http://www.pttpb.pl/ Specjalizuje się w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w zakresie zaburzeń lękowych, depresyjnych, zaburzeń zachowania, ADHD.
Nauczyciel akademicki APS, WSSE , SWPS oraz Wydziału Nauk Medycznych Mazowieckiej Uczelni Medycznej. Od 2000 roku w ramach studiów podyplomowych kształci specjalistów w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń neurorozwojowych. Wypromowała ponad 600. specjalistów terapii pedagogicznej.
Autorka programów kształcenia podyplomowego na studiach:
„Terapia Pedagogiczna uczniów z dysleksją , ADHD oraz zaburzeniami zachowania”.
„Teoria integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi”.
„Terapia ręki”.
"Socjoterapia w nurcie poznawczo - behwioralnym".
Autorka około 50. specjalistycznych publikacji z zakresu diagnozy i terapii zaburzeń neurorozwojowych.
Redaktor merytoryczny Wydawnictwa „Pani Figowca” , wcześniej redaktor naczelna „Zeszytu Terapeuty – edukacja, profilaktyka, terapia” oraz redaktor prowadząca serii poradników dla terapeutów – „Terapia dysleksji” (patrz zakładka publikacje).
Praktykuje medytację uważności od 1992 roku, posiada certyfikat umiejętności trenera i nauczyciela medytacji.
W praktyce klinicznej realizuje holistyczne podejście do zdrowia, co oznacza traktowanie człowieka jako integralną całość, a nie jedynie wycinek wymagający szczególnej uwagi.
Pionierka w propagowaniu metod psychoneuroimmunologii klinicznej oraz metod neuroplastyczności mózgu pod wpływem myśli.
Ma męża, dwoje dzieci, wnuczęta: Marysię, Franka, Wiktora, Bartosza i Alutkę oraz psa Tolka. Lubi górskie wycieczki, gimnastykę zdrowotną Tai Chi, filmy Woody Allena, gospel, blues i jazz.
Doświadczenie zawodowe
dyrektor do spraw merytorycznych w Centrum Diagnozy i Terapii
redaktor naukowy wydawnictwa „Pani Figowca”
dyrektor do spraw merytorycznych Instytutu Kształcenia Podyplomowego
psychoterapeuta, superwizor terapii korekcyjno-kompensacyjnej w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Centrum Diagnozy i Terapii
kierownik Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
superwizor terapii korekcyjno-kompensacyjnej w SPPP/CWRO
kierownik podyplomowych studiów terapeutycznych wydziału pedagogicznego Wyższej Szkoły Społeczno-Ekonomicznej, wydziału rehabilitacyjnego Wyższej Szkoły Mazowieckiej oraz wydziału medycznego Mazowieckiej Uczelni Medycznej
Kierownik Pracowni Profilaktyki i Wspomagania Rozwoju w Centrum Rehabilitacji, Edukacji i Opieki Towarzystwa Przyjaciół Dzieci „Helenów”
dyrektor Pracowni Psychologiczno-Pedagogicznej
socjoterapeuta, psychoterapeuta REBT, terapeuta korekcyjno-kompensacyjny w szkołach Społecznego Towarzystwa Oświatowego
Kursy kwalifikacyjne i szkolenia:
Od 2010 roku systematycznie uczestniczy w sesjach rozwoju osobistego oraz pracy z pacjentem jako uczestnik i prowadzący (medytacja chrześcijańska, medytacja zen, mindfulness, psychodietetyka, konferencje, praktyka, szkoła liderów).
Terapia poznawczo-behawioralna 2007-2011r.
Wybrane zagadnienia:
Terapia systemowa rodzin.
Diagnoza i leczenie ADHD u dorosłych.
Terapia behawioralna i analiza behawioralna.
Zaburzenia eksternalizacyjne.
Techniki poznawcze i eksperymentalne w terapii poznawczo-behawioralnej.
Leczenie zaburzeń psychicznych.
Diagnoza psychologiczna –kliniczna dzieci i młodzieży.
Neuropsychologia kliniczna dzieci i młodzieży.
Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, diagnoza i terapia poznawczo-behawioralna.
Zaburzenia odżywiania.
Zaburzenia snu.
Leczenie bólu – dzieci, młodzież, dorośli.
Autyzm – specyficzne potrzeby – kompleksowa terapia.
Trudne zachowania – pozytywne podejście - analiza behawioralna.
Podyplomowe Studium Pomocy Psychologicznej - Certyfikat nr 26/98.
kwalifikacje do prowadzenia zajęć indywidualnych i grupowych metodami poznawczo-behawioralnymi ze szczególnym uwzględnieniem terapii REBT.
Studium Socjoterapii. (1996 - 1998r.)
kwalifikacje do prowadzenia zajęć profilaktycznych dotyczących uzależnień, grup socjoterapeutycznych i edukacyjno - rozwojowych dla dzieci i młodzieży oraz zajęć profilaktycznych dotyczących przemocy fizycznej i seksualnej.
Studium Logopedii Praktycznej Certyfikat Nr 19/95.
terapia mowy dzieci z uszkodzeniem słuchu, terapia zaburzeń artykulacyjnych, terapia jąkania i niepłynności mowy, terapia mowy dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi.
Podyplomowe Studium Terapii Pedagogicznej
dla psychologów Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych- diagnoza i terapia zaburzeń w uczeniu się. Certyfikat 153/94 OWRZN/MEN
Kurs Autopsychoterapii opartej o zasady racjonalno-emotywnej terapii A. Ellisa. (1992r.)
Kurs Technik Relaksacyjnych (kurs podstawowy i trenerski 1992r.)
Kurs Diagnoza i terapia zaburzeń grafomotorycznych w teorii integracji sensorycznej. Terapia Ręki. (2002r.)
Kurs Terapia pedagogiczna starszych uczniów dyslektycznych.
Liczne warsztaty, szkolenia i konferencje naukowe organizowane przez Polskie Towarzystwo Dysleksji oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne/sekcja psychologii klinicznej dziecka, organizator lub/oraz uczestnik i prelegent.