Diagnoza korekcyjno -kompensacyjna dzieci z ADHD
Dzieci z ADHD to dzieci z zaburzeniami neurodynamiki. Są impulsywne, nadruchliwe, mają chwiejną uwagę. Często są bardzo męczliwe , rozkojarzone.
Jest to stały charakter ich funkcjonowania . Częstotliwość oraz intensywność tych zachowań jest bardzo duża.
Z powodu zaburzonej neurodynamiki, intensywności przeżywanych emocji , nadruchliwości i chwiejnej uwagi wolniej i/lub w sposób nieharmonijny rozwijają się funkcje poznawcze w tym funkcje fundamentalne dla osiągania sukcesów w szkole.
Dzieci z ADHD powinny mieć wykonaną szczegółową diagnozę psychologiczno-pedagogiczną oceniającą poziom funkcji poznawczych oraz przetwarzania słuchowo-językowego w celu usprawniania i stymulowania tych funkcji . Bardzo często takie badanie ujawnia deficyty poznawcze a także współwystępującą z ADHD dysleksję.
Profesor D.Olsen amerykański genetyk odkrył wspólny gen dla ADHD i dysleksji
Dzieci z ADHD potrzebują poza innymi formami pomocy takimi jak terapia poznawczo-behawioralna, TUS - trening umiejętności społecznych, często terapia SI – potrzebują terapii korekcyjno-kompensacyjnej wspomagającej rozwój funkcji , które z powodu zaburzonej neurodynamiki rozwijają się dysharmonijnie