Terapia trudności szkolnych
TERAPIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNA (TK-K) zwana też terapią pedagogiczną
Terapia dysleksji,
Terapia dysortografii,
Terapia trudności w uczeniu się matematyki,
Terapia specyficznych zaburzeń rozwoju kompetencji językowych
Terapia korekcyjno-kompensacyjna jest realizowana na podstawie szczegółowej diagnozy psychologiczno-pedagogicznej oraz profilogramu funkcji przetwarzania słuchowo językowego (patrz zakładka diagnoza dysleksji)
TK-K ćwiczy funkcje ,które rozwijają się wolniej, nieharmonijnie i są przyczyną
-wolnego tempa pracy dziecka ,
- niskiej , chwiejnej koncentracji na zadaniu edukacyjnym,
-wolnego przetwarzania materiału czytanego lub słyszanego
-małego zakresu pamięci
-trudności z przypominaniem sobie materiału edukacyjnego , wcześniej opanowanego
- trudności w czytaniu w tym czytaniu z pełnym rozumieniem
-trudności w uczeniu się matematyki
TK-K realizowana jest w formie mało przypominającą zajęcia lekcyjne, szkolne
TK-K wykorzystuje gry, układanki, szablony z tekstami i inne pomoce terapeutyczne, które ćwiczą fundamentalne funkcje niezbędne do osiągania sukcesu w nauce
Umiejętny dobór materiału terapeutycznego realizującego zalecenia postdiagnostyczne jest podstawą i warunkiem niezbędnym skutecznej terapii trudności szkolnych