Instytut Kształcenia Podyplomowego
Nauczyciel - Coach
Jak wspierać rozwój ucznia i w pełni realizować jego potencjał.
- Szkolenie kwalifikacyjne, certyfikowane (30h dyd.)
Instytut Kształcenia Podyplomowego Centrum Diagnozy i Terapii Irena Sosin s.c. jest placówką kształcenia Nauczycieli zgodnie z artykułem 70a ust.3a z dnia 26 stycznia 1982 r – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz.2215).
Spełnia wszelkie wymogi dotyczące możliwości finansowania doskonalenia zawodowego Nauczycieli.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych, wychowawców (szkoła, świetlica terapeutyczna, ognisko wychowawcze, ośrodki szkolno-wychowawcze) a także dla rodziców i opiekunów dzieci i młodzieży.
Cel szkolenia:
Merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do prowadzenia zajęć wykorzystujących techniki pracy dialogu motywującego oraz treningu wychowawczego i coachingu (model GROW) z dziećmi i młodzieżą.
Trener prowadzący szkolenie:
Irena Sosin z Zespołem
OPIS SZKOLENIA
Nauczyciel – Coach. Jak wspierać rozwój ucznia i w pełni realizować jego potencjał.
Kwalifikacyjny, certyfikowany kurs przygotowujący do prowadzenia zajęć psychoedukacyjnych, treningów wychowawczych oraz coachingu w modelu GROW z dziećmi , młodzieżą i rodzicami w szkołach, poradniach PP, świetlicach terapeutycznych , ośrodkach szkolno-wychowawczych, przedszkolach (najstarsze grupy).
Program prezentuje podstawowe założenia teoretyczne coachingu w modelu GROW oraz liczne techniki pracy tego rozwojowego narzędzia. Nieinwazyjne i akceptowane przez młodzież techniki coachingu stanowią bazę programową i ćwiczeniową tego szkolenia.
Kurs realizowany jest metodą aktywizującą w oparciu o techniki pracy warsztatowej – dużo ćwiczeń i pracy w małych grupach , parach.
Absolwenci trzydniowego kursu (30 h ćwiczeń praktycznych) posiadają uprawnienia do prowadzenia zajęć o charakterze coachingu w modelu GROW zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Rozporządzenie to ściśle określa wymagane fundamentalne wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje do prowadzenia określonych form pomocy psychologicznej, pedagogicznej, psychoedukacyjnej, terapeutycznej oraz trenerskiej.
Połączenie tych podstawowych, fundamentalnych kwalifikacji z wiedzą oraz umiejętnościami zdobytymi w czasie szkolenia umożliwi Państwu realizowanie zadań coachingu w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz rodzicami dzieci i młodzieży.
Absolwenci Szkolenia otrzymują:
Pakiet materiałów szkoleniowych
Świadectwo ukończenia kwalifikacyjnego szkolenia „Nauczyciel Coach. Jak wspierać rozwój ucznia i w pełni realizować jego potencjał? - wzór zgodny z rozporządzeniem MEiN
Certyfikat „Nauczyciel - Coach”- wydany przez Centrum Diagnozy i Terapii Irena Sosin s.c. Instytut Kształcenia Podyplomowego
Certyfikat potwierdza zdobycie wiedzy oraz umiejętności niezbędnych do prowadzenia zajęć z zakresu coachingu w modelu GROW. Szkolenie prowadzą nauczyciele akademiccy, socjoterapeuci , trenerzy z wieloletnim doświadczeniem klinicznym w zakresie prowadzenia grup trenerskich oraz terapeutycznych, członkowie PTTPiB.
Absolwenci kursu Nauczyciel-Coach posiadają kompetencje i umiejętności w zakresie:
Planowania programu coachingu dla uczniów i ich rodziców w modelu GROW,
Planowania i monitoringu pracy psychoedukacyjnej i treningowej w szkole, gabinecie terapeutycznym oraz w domu rodzinnym.
Wyboru celów życiowych oraz metod realizowania ich.
Zmiany postaw nauczycielskich i wychowawczych w kierunku pożądanych wartości.
Motywowania uczniów w oparciu o techniki zmiany nastawień, GROW oraz dialog motywujący.
Merytorycznego doboru metod i technik pracy coacha w omawianym zakresie.
Ramowy program:
Poradnictwo, coaching, psychoedukacja, terapia – krytyczna analiza praktyki pracy z uczniem.
Trening rozwijający umiejętności wychowawcze, wspierające, motywujące.
Analiza zasobów – pytania zamiast opinii, aktywne słuchanie, formułowanie celów, różne opcje działania, wybór drogi.
Budowanie pożądanych relacji dorosły – dziecko. Wiara we własne możliwości, usprawnianie procesu uczenia, zarządzanie stresem.
Uważność wobec dziecka. Coachingowe rozmowy – struktury i procedury działania.
Metody i techniki pracy coacha w modelu GROW
Coaching nauczycielski – procedury postępowania.
Baza i program ćwiczeń (prosimy o luźny, treningowy strój) :
tel. 601-231-353
tel. 501-757-336