Instytut Kształcenia Podyplomowego
Dysleksja. Podstawy diagnozy i terapii w praktyce. Funkcje słuchowe, wzrokowe, czytanie, dysortografia, dysgrafia
Szkolenie doskonalące kwalifikacje zawodowe (10h dyd.)
Instytut Kształcenia Podyplomowego Centrum Diagnozy i Terapii Irena Sosin jest placówką kształcenia Nauczycieli zgodnie z artykułem 70a ust.3a z dnia 26 stycznia 1982 r – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz.2215).
Spełnia wszelkie wymogi dotyczące możliwości finansowania doskonalenia zawodowego Nauczycieli.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych, wychowawców (szkoła, świetlica terapeutyczna, ognisko wychowawcze, ośrodki szkolno-wychowawcze) a także dla rodziców i opiekunów.
Cel szkolenia:
Prezentacja aktualnej , kompleksowej wiedzy na temat zaburzeń neurorozwojowych - dysleksji, dysortografii , dyskalkulii , dysgrafii. Omówienie podstawowych deficytów neuropsychologicznych oraz wynikających z nich implikacji diagnozy i terapii Zapoznanie z technikami standardowego badania pedagogicznego oraz procedurami postępowania terapeutycznego ze szczególnym uwzględnieniem deficytu fonologicznego w dysleksji.
Terapeuta prowadzący szkolenie:
Irena Sosin
Psycholog, pedagog poznawczy – korekcyjno-kompensacyjny. Specjalista w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń neurorozwojowych ( dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia ),trzydziestoletnia praktyka kliniczna. Od roku 2000 na studiach podyplomowych kształci specjalistów pracujących z osobami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu.
OPIS SZKOLENIA
Dysleksja. Podstawy diagnozy i terapii w praktyce. Funkcje słuchowe, wzrokowe, czytanie, dysortografia, dysgrafia.
Szkolenie doskonalące kwalifikacje zawodowe- przygotowujące do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych terapii pedagogicznej z dziećmi i młodzieżą w szkołach, poradniach PP, świetlicach terapeutycznych , ośrodkach szkolno-wychowawczych.
Szkolenie prezentuje fundamentalną wiedzę na temat zaburzeń neurorozwojowych w oparciu o Międzynarodową Klasyfikację Zaburzeń DSM 5 oraz pułapki diagnozy i terapii osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu
Omawia podstawowe neuropsychologiczne deficyty w dysleksji
Zwraca uwagę na najczęstsze błędy w zakresie diagnozy także diagnozy różnicowej
Prezentuje fundamentalne procedury terapii korekcyjno-kompensacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem treningu fonologicznego
Szkolenie dedykowane jest wszystkim, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w uczeniu, psychologom, terapeutom pedagogicznym, nauczycielom, a także ich rodzicom
Absolwenci szkolenia posiadają uprawnienia do prowadzenia zajęć terapii pedagogicznej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Rozporządzenie to ściśle określa wymagane fundamentalne wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje do prowadzenia określonych form pomocy psychologicznej, pedagogicznej, psychoedukacyjnej, terapeutycznej oraz trenerskiej.
Połączenie tych podstawowych, fundamentalnych kwalifikacji z wiedzą oraz umiejętnościami zdobytymi w czasie szkolenia umożliwi Państwu realizowanie zadań diagnostycznych oraz programu terapii pedagogicznej ze szczególnym uwzględnieniem terapii korekcyjno-kompensacyjnej zgodnie z wytycznymi DSM 5
Absolwenci szkolenia otrzymują:
Pakiet materiałów szkoleniowych
Certyfikat ukończenia szkolenia „Dysleksja. Podstawy diagnozy i terapii w praktyce. Funkcje słuchowe, wzrokowe, czytanie, dysortografia, dysgrafia.”- wzór zgodny z rozporządzeniem MEN
Certyfikat - wydany przez Instytut Kształcenia Podyplomowego Centrum Diagnozy i Terapii Irena Sosin
Certyfikat potwierdza zdobycie wiedzy oraz umiejętności doskonalących posiadane kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży z dysleksją oraz zaburzeniami towarzyszącymi.
Absolwenci szkolenia „Dysleksja. (….)” posiadają kompetencje i umiejętności w zakresie:
Wyjaśniania neuropsychologicznych deficytów dysleksji w tym szczegółowo deficytu fonologicznego
Doboru metod diagnostycznych diagnozy kompleksowej
Realizowania procedur terapeutycznych w oparciu o diagnozowany deficyt
Przeprowadzenia standardowego badania pedagogicznego
Realizowania procedur postępowania terapeutycznego ze szczególnym uwzględnieniem deficytu fonologicznego w dysleksji.
Planowania kompleksowej terapii uwzględniającej zaburzenia towarzyszące
Ramowy program:
Dysleksja jako deficyt proceduralny w procesie nabywania umiejętności szkolnych
Od badań mózgu do praktyki - neuropsychologiczne deficyty w dysleksji rozwojowej
Deficyt fonologiczny – postępowanie diagnostyczne i terapia – ćwiczenia
Zaburzenia percepcji wzrokowej – podtypy dysfunkcji – ćwiczenia
Czytanie – analiza procesu – dekodowanie – diagnoza i terapia
Pisanie – dysgrafia – dysortografia
Podstawy mnemotreningu
tel. 601-231-353
tel. 501-757-336