Instytut Kształcenia Podyplomowego
DIAGNOZA DYSLEKSJI
Wywiad diagnostyczno - kliniczny
Szkolenie doskonalące kwalifikacje zawodowe (5 h dyd.)
Instytut Kształcenia Podyplomowego Centrum Diagnozy i Terapii Irena Sosin jest placówką kształcenia Nauczycieli zgodnie z artykułem 70a ust.3a z dnia 26 stycznia 1982 r – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz.2215).
Spełnia wszelkie wymogi dotyczące możliwości finansowania doskonalenia zawodowego Nauczycieli.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla diagnostów- psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych, a także nauczycieli, wychowawców (szkoła, świetlica terapeutyczna, ognisko wychowawcze, ośrodki szkolno-wychowawcze) oraz dla rodziców i opiekunów.
Cel szkolenia:
Zapoznanie z technikami prowadzenia wywiadu diagnostyczno-klinicznego w standardowym badaniu psychologiczno-pedagogicznym specyficznych trudności w uczeniu
Terapeuta prowadzący szkolenie:
Irena Sosin
Psycholog, pedagog poznawczy – korekcyjno-kompensacyjny. Specjalista w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń neurorozwojowych ( dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia ),trzydziestoletnia praktyka kliniczna. Od roku 2000 na studiach podyplomowych kształci specjalistów pracujących z osobami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu.
OPIS SZKOLENIA
Szkolenie doskonalące kwalifikacje zawodowe- przygotowujące do prowadzenia wywiadu diagnostycznego z rodzicem i/lub opiekunem prawnym dziecka w trakcie diagnozy specyficznych trudności szkolnych
Prezentacja wywiadu diagnostyczno-klinicznego przygotowującego do badań psychologiczno-pedagogicznych
Szkolenie prezentuje i omawia wywiad diagnostyczny w oparciu o Międzynarodową Klasyfikację Zaburzeń DSM 5
Omawia podstawowe pułapki diagnozy i terapii osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu
Zwraca uwagę na najczęstsze błędy w zakresie diagnozy także diagnozy różnicowej
Prezentuje fundamentalne procedury diagnozy różnicowej trudności szkolnych . Specyficzne czy zwykłe?
Szkolenie dedykowane jest wszystkim, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w uczeniu, psychologom, terapeutom pedagogicznym, nauczycielom, a także ich rodzicom
Absolwenci szkolenia posiadają uprawnienia do prowadzenia zajęć terapii pedagogicznej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Rozporządzenie to ściśle określa wymagane fundamentalne wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje do prowadzenia określonych form pomocy psychologicznej, pedagogicznej, psychoedukacyjnej, terapeutycznej oraz trenerskiej.
Połączenie tych podstawowych, fundamentalnych kwalifikacji z wiedzą oraz umiejętnościami zdobytymi w czasie szkolenia umożliwi Państwu realizowanie zadań diagnostycznych oraz programu terapii pedagogicznej ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia wywiadu klinicznego, zgodnie z wytycznymi DSM 5
Absolwenci szkolenia otrzymują:
Pakiet materiałów szkoleniowych
Certyfikat ukończenia szkolenia „Diagnoza dysleksji. Wywiad diagnostyczno-kliniczny” wzór zgodny z rozporządzeniem MEN wydany przez Instytut Kształcenia Podyplomowego Centrum Diagnozy i Terapii Irena Sosin
Certyfikat potwierdza zdobycie wiedzy oraz umiejętności doskonalących posiadane kwalifikacje do prowadzenia wywiadu diagnostyczno-klinicznego w trakcie procedur diagnozy i terapii dzieci i młodzieży z dysleksją oraz zaburzeniami towarzyszącymi.
Absolwenci szkolenia „Diagnoza dysleksji. Wywiad (….)” posiadają kompetencje i umiejętności w zakresie:
Przygotowania kwestionariusza wywiadu diagnostyczno-klinicznego
Interpretacji otrzymanych wyników
Stawiania podstawowych hipotez diagnostyczno-klinicznych
Stawiania wstępnych hipotez w zakresie diagnoz różnicowych specyficznych trudności szkolnych i zaburzeń towarzyszących
Ramowy program:
Problem dziedziczności zaburzeń w uczeniu
Warunki psychosocjalne
Biomedyczne podstawy zaburzeń uczenia
Ciąża – czynniki zagrażające
Poród – czynniki zagrażające
Okres neonatalny
Wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne
Rozwój językowy
tel. 601-231-353
tel. 501-757-336