Instytut Kształcenia Podyplomowego
ZABURZENIA ROZWOJU JĘZYKOWEGO A DYSLEKSJA
Diagnoza różnicowa, terapia.
Szkolenie doskonalące kwalifikacje zawodowe (10h dyd.)
Instytut Kształcenia Podyplomowego Centrum Diagnozy i Terapii Irena Sosin jest placówką kształcenia Nauczycieli zgodnie z artykułem 70a ust.3a z dnia 26 stycznia 1982 r – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz.2215).
Spełnia wszelkie wymogi dotyczące możliwości finansowania doskonalenia zawodowego Nauczycieli.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, diagnostów poradni psychologiczno-pedagogicznych, terapeutów pedagogicznych, wychowawców (szkoła, świetlica terapeutyczna, ognisko wychowawcze, ośrodki szkolno-wychowawcze) a także dla rodziców i opiekunów.
Cel szkolenia:
Merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do prowadzenia zajęć terapii pedagogicznej w obszarze specyficznych zaburzeń rozwoju językowego
Terapeuta prowadzący szkolenie:
Irena Sosin
Psycholog, pedagog poznawczy -korekcyjno-kompensacyjny. Autorka programów akademickich podyplomowego szkolenia w zakresie terapii dysleksji oraz innych specyficznych zaburzeń neurorozwojowych
OPIS SZKOLENIA
Szkolenie doskonalące kwalifikacje zawodowe- przygotowujące do prowadzenia zajęć terapii pedagogicznej , zajęć wyrównawczych z dziećmi i młodzieżą w szkołach, poradniach PP, świetlicach terapeutycznych , ośrodkach szkolno-wychowawczych w obszarze pracy korekcyjno-kompensacyjnej specyficznych zaburzeń rozwoju językowego
Prezentacja fundamentalnej wiedzy na temat zaburzeń rozwoju językowego także w typie SLI oraz dysleksji
Analiza zaburzeń SLI i dysleksji – wspólne obszary, różnice, problemy diagnozy różnicowej
Szkolenie prezentuje ćwiczenia i techniki pracy z dziećmi i młodzieżą oraz procedury postępowania w procesie pracy terapeutycznej indywidualnej i grupowej w omawianych aspektach
Absolwenci szkolenia posiadają uprawnienia do prowadzenia zajęć o charakterze terapeutycznym, wyrównawczym zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Rozporządzenie to ściśle określa wymagane fundamentalne wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje do prowadzenia określonych form pomocy psychologicznej, pedagogicznej, psychoedukacyjnej, terapeutycznej oraz trenerskiej.
Połączenie tych podstawowych, fundamentalnych kwalifikacji z wiedzą oraz umiejętnościami zdobytymi w czasie szkolenia umożliwi Państwu realizowanie zadań z programu terapii korekcyjno--kompensacyjnej w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz rodzicami w zakresie specyficznych zaburzeń rozwoju językowego
Absolwenci szkolenia otrzymują:
Pakiet materiałów szkoleniowych
Certyfikat ukończenia szkolenia „ Zaburzenia rozwoju językowego a dysleksja. Diagnoza różnicowa, terapia”. - wzór zgodny z rozporządzeniem MEN - wydany przez Instytut Kształcenia Podyplomowego Centrum Diagnozy i Terapii Irena Sosin
Certyfikat potwierdza zdobycie wiedzy oraz umiejętności niezbędnych do prowadzenia zajęć wyrównawczych oraz korekcyjno-kompensacyjnych z zakresu wspomagania rozwoju językowego dzieci i młodzieży
Absolwenci szkolenia „Zaburzenia rozwoju językowego (….)” posiadają kompetencje i umiejętności w zakresie:
Podstawowej terminologii specyficznych zaburzeń komunikacji językowej
Rozpoznawania zaburzeń rozwoju językowego także u dzieci z dysleksją
Procedur realizacji wspomagania rozwoju językowego dzieci
Procedur współpracy z rodzicami dzieci z SLI
Doboru konkretnych ćwiczeń w wybranych obszarach subsystemów językowych w zakresie wspomagania kompetencji językowych
Ramowy program:
System językowy , struktura, symbole, reguły
Subsystemy języka – charakterystyka, przykłady, rola w budowaniu i odbieraniu komunikatów
Systemy dziecięcego języka, prawidłowy rozwój językowy
Klasyfikacja medyczna zaburzeń neurorozwojowych DSM V/2013r. - terminologia specyficznych zaburzeń rozwoju językowego
Charakterystyka funkcjonowania dziecka z zaburzeniami w aspekcie rozwoju językowego
Zaburzenia rozwoju językowego a dysleksja – wspólne obszary, różnice. Diagnoza różnicowa , psychogram
Kluczowe deficyty subsystemów językowych
Testy kliniczne
Terapia specyficznych zaburzeń rozwoju językowego
Współpraca z rodzicami
tel. 601-231-353
tel. 501-757-336