Instytut Kształcenia Podyplomowego
Terapia specyficznych trudności w czytaniu. Diagnoza szkolna, zajęcia wyrównawcze, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Ćwiczenia praktyczne
Szkolenie doskonalące kwalifikacje zawodowe (10h dyd.)
Instytut Kształcenia Podyplomowego Centrum Diagnozy i Terapii Irena Sosin jest placówką kształcenia Nauczycieli zgodnie z artykułem 70a ust.3a z dnia 26 stycznia 1982 r – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz.2215).
Spełnia wszelkie wymogi dotyczące możliwości finansowania doskonalenia zawodowego Nauczycieli.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych, wychowawców (szkoła, świetlica terapeutyczna, ognisko wychowawcze, ośrodki szkolno-wychowawcze) a także dla rodziców i opiekunów.
Cel szkolenia:
Merytoryczne oraz praktyczne przygotowanie uczestników do prowadzenia zajęć terapii pedagogicznej, zajęć wyrównawczych i innych w zakresie usprawniania dekodowania i czytania.
Terapeuta prowadzący szkolenie:
Irena Sosin
Psycholog, pedagog poznawczy – korekcyjno-kompensacyjny. Specjalista w zakresie diagnozy i terapii zaburzeń neurorozwojowych ( dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia ),trzydziestoletnia praktyka kliniczna. Od roku 2000 na studiach podyplomowych kształci specjalistów pracujących z osobami ze specyficznymi trudnościami w uczeniu.
OPIS SZKOLENIA
Terapia specyficznych trudności w czytaniu. Diagnoza szkolna, zajęcia wyrównawcze, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Ćwiczenia praktyczne
Szkolenie doskonalące kwalifikacje zawodowe- przygotowujące do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych terapii pedagogicznej, zajęć wyrównawczych, zajęć rewalidacyjnych z dziećmi i młodzieżą w szkołach, poradniach PP, świetlicach terapeutycznych , ośrodkach szkolno-wychowawczych.
Szkolenie prezentuje fundamentalną wiedzę na temat zaburzeń neurorozwojowych w oparciu o Międzynarodową Klasyfikację Zaburzeń DSM 5 ze szczególnym uwzględnieniem problemów dotyczących nabywania umiejętności w czytaniu
Omawia podstawowe neuropsychologiczne deficyty w dysleksji
Prezentuje przesiewowy test do diagnozowania poziomu umiejętności czytania
Prezentuje przesiewowy test do diagnozy deficytu fonologicznego
Szkolenie dedykowane jest wszystkim, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą ze specyficznymi trudnościami w uczeniu, psychologom, terapeutom pedagogicznym, nauczycielom, a także ich rodzicom
Absolwenci szkolenia posiadają uprawnienia do prowadzenia zajęć terapii pedagogicznej, zajęć rewalidacyjnych oraz zajęć wyrównawczych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Rozporządzenie to ściśle określa wymagane fundamentalne wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje do prowadzenia określonych form pomocy psychologicznej, pedagogicznej, psychoedukacyjnej, terapeutycznej oraz trenerskiej.
Połączenie tych podstawowych, fundamentalnych kwalifikacji z wiedzą oraz umiejętnościami zdobytymi w czasie szkolenia umożliwi Państwu realizowanie zadań diagnostycznych oraz programu terapii pedagogicznej ze szczególnym uwzględnieniem terapii korekcyjno-kompensacyjnej w omawianym obszarze zgodnie z wytycznymi Międzynarodowej Klasyfikacji Zaburzeń DSM 5
Absolwenci szkolenia otrzymują:
Pakiet materiałów szkoleniowych
Certyfikat ukończenia szkolenia Terapia specyficznych trudności w czytaniu. Diagnoza szkolna, zajęcia wyrównawcze, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Ćwiczenia praktyczne -wzór zgodny z rozporządzeniem MEN
Certyfikat - wydany przez Instytut Kształcenia Podyplomowego Centrum Diagnozy i Terapii Irena Sosin
Certyfikat potwierdza zdobycie wiedzy oraz umiejętności doskonalących posiadane kwalifikacje do prowadzenia terapii pedagogicznej dzieci i młodzieży w zakresie treningu fonologicznego oraz terapii specyficznych trudności w czytaniu
Absolwenci szkolenia „Terapia specyficznych trudności (….)” posiadają kompetencje i umiejętności w zakresie:
Wyjaśniania neuropsychologicznych deficytów odpowiedzialnych za trudności w czytaniu
Doboru metod diagnostycznych poziomu umiejętności w zakresie czytania
Realizowania procedur terapeutycznych w oparciu o diagnozowany deficyt
Analizy i oceny poziomu techniki czytania , tempa oraz płynności
Realizowania procedur postępowania terapeutycznego ze szczególnym uwzględnieniem deficytu fonologicznego oraz deficytu dekodowania
Ramowy program:
Specyficzne trudności w czytaniu w świetle międzynarodowej klasyfikacji medycznej DSM V
Patomechanizmy dysleksji – wskazówki do pracy
Czytanie – technika ,rozumienie, tempo – warunki konieczne do rozwoju umiejętności
Test przesiewowy – praktyka szkolna
Zaburzenia funkcji słuchowych – świadomość fonologiczna
Przesiewowy test diagnostyczny deficytu fonologicznego
Terapia pedagogiczna – trening fonologiczny
Deficyt fonologiczny – postępowanie diagnostyczne i terapia – ćwiczenia
Czytanie – analiza procesu – dekodowanie – diagnoza i terapia
tel. 601-231-353
tel. 501-757-336