Instytut Kształcenia Podyplomowego
PRACA Z DZIECKIEM Z NADMIERNYMI - SPECYFICZNYMI TRUDNOŚCIAMI W UCZENIU SIĘ MATEMATYKI
- warsztaty
Szkolenie doskonalące kwalifikacje zawodowe (5 h dyd.)
Instytut Kształcenia Podyplomowego Centrum Diagnozy i Terapii Irena Sosin jest placówką kształcenia Nauczycieli zgodnie z artykułem 70a ust.3a z dnia 26 stycznia 1982 r – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz.2215).
Spełnia wszelkie wymogi dotyczące możliwości finansowania doskonalenia zawodowego Nauczycieli.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli klas I-III oraz pedagogów i psychologów szkolnych
PROWADZĄCY:
- dr Małgorzata Skura
- Michał Lisicki
Doktor pedagogiki, pedagog – terapeuta, nauczyciel w szkole podstawowej. Znany i ceniony wykładowca wielu polskich szkół wyższych oraz ośrodków szkolących nauczycieli.
Autorka:
licznych programów edukacyjnych
podręczników szkolnych oraz
książek metodycznych dla nauczycieli z zakresu edukacji matematycznej.
Współautorka przykładowych publikacji:
„Skarbiec matematyczny”
Zestaw pomocy przydatnych w edukacji matematycznej dzieci z poradnikiem metodycznym (klasa 0 i klasy I-III). Autorzy: prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, dr Małgorzata Skura Wydawnictwo Nowa Era;
„Galeria możliwości. Matematyka w działaniu” WSiP. Autorzy: Michał Lisicki dr Małgorzata Skura Wydawnictwo WSIP;
Pakiet 3 książek. „Rozwój myślenia logicznego i matematycznego u przedszkolaków Zbiór zabaw i kart pracy” Autorzy: Michał Lisicki dr Małgorzata Skura Wydawnictwo WSIP;
„Rozwój myślenia logicznego i matematycznego u przedszkolaków. Zbiór zabaw i kart pracy (BPZ)” Autorzy: Michał Lisicki dr Małgorzata Skura Wydawnictwo WSIP;
„Galeria możliwości SP Mój zeszyt 2 Liczenie” Autorzy: Michał Lisicki dr Małgorzata Skura Wydawnictwo WSIP;
„Mój zeszyt. Liczenie. Część 2. Galeria możliwości”. Autorzy: Michał Lisicki dr Małgorzata Skura Wydawnictwo WSIP.
Michał Lisicki
Psycholog kliniczny, wychowawca w przedszkolu.
Wykładowca wielu polskich szkół wyższych oraz ośrodków szkolących nauczycieli. Autor programów edukacyjnych, podręczników szkolnych oraz książek metodycznych dla nauczycieli z zakresu edukacji matematycznej.
CELE SZKOLENIA
Uczestnik dowie się:
czym są nadmierne i specyficzne trudności w uczeniu się matematyki
pozna przyczyny trudności dziecka w uczeniu się matematyki
dowie się, jak planować pomoc dziecku z nadmiernymi/specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
pozna sposób wprowadzania pojęć matematycznych, dostosowany do potrzeb i możliwości ucznia
pozna różnego rodzaju metody, sposoby, które ułatwiają dziecku uczenie się różnych pojęć matematycznych.
PROGRAM SZKOLENIA
BLOK 1: Rodzaje trudności dzieci w uczeniu się szkolnej matematyki. Podstawowe przyczyny tych trudności.
1. Zwyczajne, nadmierne i specyficzne trudności dziecka w uczeniu się szkolnej matematyki.
2. Przyczyny nadmiernych i specyficznych trudności dziecka w uczeniu się matematyki.
BLOK 2: Podstawowe zasady pracy z uczniem z nadmiernymi trudnościami w uczeniu się matematyki
Specyfika pracy z uczniem z nadmiernymi trudnościami w uczeniu się matematyki na zajęciach szkolnych oraz na zajęciach korekcyjno - wyrównawczych.
Uczenie się nowych pojęć z matematyki oraz ćwiczenie umiejętności posługiwania się znanymi pojęciami - rola gier, zabaw, doświadczeń matematycznych.
Rola rozwoju różnych rozumowań w uczeniu się matematyki (klasyfikowanie, rytmy, operacyjne rozumowanie, myślenie przyczynowo - skutkowe, myślenie przez analogię).
Planowanie pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się matematyki. Jak skonstruować program pomocy dziecku?
Pomoce przydatne w pracy z dzieckiem z nadmiernymi trudnościami w uczeniu się matematyki.
BLOK 3: Przykładowe rozwiązania metodyczne w pracy z dzieckiem z nadmiernymi/specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki
Przykłady doświadczeń, które pozwalają rozwijać ważne w uczeniu się matematyki rozumowania.
Jak skorzystać w pracy z dzieckiem z jego zmysłu liczby? Gry i zabawy, które wykorzystują subitację.
Przykłady zadań i gier rozwijających złożone umiejętności arytmetyczne (na przykład mnożenie i dzielenie, rozwiązywanie zadań z treścią, prawa działań arytmetycznych).
Absolwenci szkolenia otrzymują:
Pakiet materiałów szkoleniowych
Certyfikat ukończenia szkolenia - wzór zgodny z rozporządzeniem MEN - wydany przez Instytut Kształcenia Podyplomowego Centrum Diagnozy i Terapii Irena Sosin
tel. 601-231-353
tel. 501-757-336