Instytut Kształcenia Podyplomowego
TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
Szkolenie kwalifikacyjne, certyfikowane (30h dyd.)
( piątek ) godz. 10.00 – 18.00
moduł I warsztat trenera TUS
( sobota) godz. 10.00 – 18.00
moduł II warsztat TZA
(niedziela) godz. 10.00 – 18.00
moduł III warsztat TUS sytuacje trudne wielozadaniowe, grupa zaburzeń sprzężonych
Instytut Kształcenia Podyplomowego Centrum Diagnozy i Terapii Irena Sosin jest placówką kształcenia Nauczycieli zgodnie z artykułem 70a ust.3a z dnia 26 stycznia 1982 r – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2019 r. poz.2215).
Spełnia wszelkie wymogi dotyczące możliwości finansowania doskonalenia zawodowego Nauczycieli.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych, wychowawców (szkoła, świetlica terapeutyczna, ognisko wychowawcze, ośrodki szkolno-wychowawcze), rodziców i opiekunów.
Cel szkolenia:
Merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do prowadzenia treningu umiejętności społecznych z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami komunikacji społecznej.
Trenerzy prowadzący szkolenie:
Irena Sosin
- Moduł I warsztat trenera TUS
Socjoterapeuta , terapeuta poznawczo-behawioralny , trzydziestoletnia praktyka kliniczna także w prowadzeniu grup , nauczyciel akademicki przygotowujący na studiach podyplomowych trenerów i socjoterapeutów do pracy z dziećmi i młodzieżą z ADHD, AS , ASD. Autorka programu podyplomowych studiów dla psychologów i pedagogów „Socjoterapia w podejściu poznawczo-behawioralnym”.
Anna Wielgo
- Moduł II warsztat TZA
- Moduł III warsztat TUS sytuacje trudne , wielozadaniowe, grupa zaburzeń sprzężonych
Pedagog specjalny, doświadczony Trener Biznesu i elementów TZA Art., prowadzi szkolenia z zakresu umiejętności miękkich, kompetencji wychowawczych, sportu i rekreacji ruchowej , nauczyciel akademicki w zakresie treningów wychowawczych i umiejętności społecznych.
OPIS SZKOLENIA
TUS Trening Umiejętności Społecznych.
Kwalifikacyjny, certyfikowany kurs przygotowujący do prowadzenia zajęć TUS w szkołach, poradniach PP, świetlicach terapeutycznych , ośrodkach szkolno-wychowawczych, przedszkolach (najstarsze grupy).
Nowy , zmieniony, udoskonalony program. Przygotowany w oparciu o program treningów realizowanych w ramach amerykańskich "Letnich Obozów Terapeutycznych” dla uczniów z ADHD, zaburzeniami zachowania, zagrożonych niedostosowaniem społecznym
Jeszcze więcej filmów szkoleniowych z zakresu terapii behawioralnej, zajęć psychoedukacyjnych, socjoterapeutycznych, technik pracy z grupą. Więcej ćwiczeń z zakresu TZA
TUS przeznaczony do pracy z dziećmi nadpobudliwymi, dziećmi z ADHD, z zaburzeniami zachowania, z ASD - dziećmi ze spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, ale także bogaty materiał do pracy z dziećmi wycofanymi, nieśmiałymi
Absolwenci trzydniowego kursu ( 30 h ćwiczeń praktycznych ) posiadają uprawnienia do prowadzenia zajęć treningu TUS zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
Rozporządzenie to ściśle określa wymagane fundamentalne wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje do prowadzenia określonych form pomocy psychologicznej, pedagogicznej, psychoedukacyjnej oraz trenerskiej.
Połączenie tych podstawowych, fundamentalnych kwalifikacji z wiedzą, umiejętnościami zdobytymi w czasie szkolenia TUS , umożliwi Państwu realizowanie zadania trenera TUS
Absolwenci Szkolenia otrzymują:
Pakiet materiałów szkoleniowych
Świadectwo ukończenia kwalifikacyjnego szkolenia treningu TUS - wzór zgodny z rozporządzeniem MEN
Certyfikat Trenera TUS wydany przez Centrum Diagnozy i Terapii Irena Sosin Instytut Kształcenia Podyplomowego
Certyfikat potwierdza zdobycie wiedzy oraz umiejętności niezbędnych do prowadzenia grup treningowych TUS dla dzieci impulsywnych, nieśmiałych, dzieci z ADHD z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz dla dzieci z ASD
Szkolenie prowadzą nauczyciele akademiccy , socjoterapeuci , trenerzy z wieloletnim doświadczeniem klinicznym w zakresie prowadzenia grup trenerskich oraz terapeutycznych.
Absolwenci kursu TUS posiadają kompetencje i umiejętności w zakresie:
Planowania programu TUS dla różnych grup
Przewidywania i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w grupie
Merytorycznego doboru metod i technik pracy trenera TUS
Profesjonalnego prowadzenia różnorodnych pod względem potrzeb i możliwości rozwojowych uczestników grup ( dzieci nieśmiałe, lękliwe, impulsywne, z ADHD, z AS i ASD, z zagrożeniem niedostosowaniem społecznym z niepełnosprawnością intelektualną )
Profesjonalnego prowadzenia TUS z grupą zaburzeń mieszanych
Ramowy program:
Warsztat trenera TUS – trening umiejętności trenera w zakresie prowadzenia grupy TUS
Trening rozwijający samoświadomość i dyscyplinę
Trening rozwijający umiejętności interpersonalne w grupie
Trening rozwijający umiejętności komunikacyjne
Trening rozwijający umiejętności kompetencji społecznych
Trening zastępowania reakcji niepożądanych zachowaniem akceptowanym społecznie
Trening rozwoju osobistego w zakresie rozwoju samoświadomości i samoregulacji emocji ( rozpoznawanie, potrzeby, praktyka )
Trening radzenia sobie w sytuacji konfliktu, rozwijanie kompetencji niezbędnych do rozwiązania konfliktu
Ramowy program modułów.
Moduł I
warsztat trenera TUS prowadzi Irena Sosin
Procedury tworzenia programu treningu TUS.
Możliwe modyfikacje programu, kiedy, w jakim celu?
Dynamika grupy , fazy rozwoju grupy
Konflikty w grupie
Trudne sytuacje w trakcie prowadzenia grupy , jak sobie z nim radzić
Warsztat trenera TUS – umiejętności praktyczne
Paradygmat poznawczo-behawioralny a trening TUS
Filmy szkoleniowe ( terapia behawioralna, metody , techniki pracy z grupą , etapy pracy, socjoterapia)
Moduł II
warsztat z elementami TZA Art. prowadzi Anna Wielgo
Trening umiejętności prospołecznych
Trening radzenia sobie z agresywnymi zachowaniami dziecka
Trening umiejętności alternatywnych do zachowań niepożądanych w tym radzenie sobie ze złością , nadpobudliwością
Radzenie sobie z trudnymi emocjami – praca nad własną impulsywnością
Rozwój myślenia moralnego,
społecznego
Kształtowanie samoświadomości i
samodyscypliny
Moduł III
warsztat TUS sytuacje trudne , wielozadaniowe, grupa zaburzeń sprzężonych prowadzi Anna Wielgo
Coaching trenera TUS
Ocena potrzeb i możliwości rozwojowych członków niejednorodnych grup
ocena ograniczeń wynikających z zaburzeń w grupie zaburzeń mieszanych
Intensywny warsztat radzenia sobie z niejednorodną grupą
Jak realizować zadania TUS w grupie, gdzie są dzieci z ASD oraz niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim a także dzieci z ADHD
tel. 601-231-353
tel. 501-757-336